Afspraak is afspraak

Veenendaal – in 2019 is Stichting KoBra-Sportief voor Anderen (KSVA) ontstaan. Leden van de hardloopgroep willen graag hun plezier in het hardlopen inzetten om iets voor anderen te kunnen betekenen. Veel werk is er verzet en alles was klaar om van start te gaan. Regionale sponsoren zegden ruimhartig hun medewerking toe en de datum naderde in een rap tempo.

En toen kwam Corona.. Onvoorstelbaar was het ongeloof in het stilzetten en het uiteindelijke stopzetten van een mooi initiatief, maar het was een feit. We hadden er zoveel zin in; 375 kilometer hardlopen in estafettevorm voor het goede doel, Stichting Invitee in Veenendaal. Op vrijdag 5 juni 2020 zou Frits Beckerman, oud-wethouder van Sport in de vroege ochtend het startschot geven voor onze loop om na ongeveer 36 uur weer terug te keren bij onze startplaats, Jumbo Petenbos. Het mocht niet zo zijn.

Buiten sporten mag weer, maar nog niet zoals wij zouden wensen

Nieuwe start 2021

Na ruim een jaar te hebben gewacht gaan we binnen de huidige mogelijkheden toch van start. Wij willen zo snel als mogelijk inhoud geven aan ons initiatief, want afspraak is afspraak.

Samen in de bus, auto of met dertig man op bivak en laat staan gezamenlijk overnachten is er nog steeds niet bij. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid om onze belofte gestand te doen. De afstand van ruim 375 kilometer zal nu in de regio worden afgelegd zodat vervoer en een overnachting achterwege gelaten kunnen worden. Zoals bekend wordt het sporten in de buitenlucht alom aangeraden en mag zelfs vanaf 18 mei weer in een wat grotere groep. Zo kunnen wij binnen alle veiligheidsmaatregelen toch onze run starten.

Op dinsdag 8 juni om 19.30 uur precies zal onze eerste loper dan echt door de heer Frits Beckerman worden weggeschoten om de sponsorloop aan te vangen.

Het door ons gekozen Goede Doel, Stichting Invitee was al gevonden en we staan hier nog steeds helemaal achter. Helaas krijgt iedereen in zijn/haar omgeving vroeg of laat met kanker te maken. Stichting Invitee geeft in Veenendaal een ongedwongen ontmoetingsplek aan wie leeft met kanker. Na een jaar van pas op de plaats gaan wij met onze sponsorloop geld bij elkaar lopen en op 12 juni om 19:00 uur in de vorm van een cheque overhandigen. Bij Invitee, voor wie leeft met kanker, is iedereen die behoefte heeft aan steun en aandacht, van harte welkom. Wij hopen met onze sponsorloop een extra steuntje in de rug te kunnen geven aan deze mooie Veenendaalse stichting.

Wilt u ons aanmoedigen Stichting Invitee te helpen? Maak dan een donatie via ons donatieformulier.